טיפול תושבת מתכת לשיניים

שתפו את המאמר

טיפול תושבת מתכת לשיניים

טיפול תושבת מתכת לשיניים היא סוג של טיפול המשמש לסיוע ביישור שיניים בטיפול אורתודונטי. התושבת מודבקת למשטח הקדמי של השן. זה גם קבוע עם רצועה אלסטית דקה על ידי העברת חוט דק דרך חור בסוגר.

החוט מפעיל לחץ עדין על השיניים, ומביא אותן לאט למצב הרצוי לאורך זמן.

סוגרי המתכת עשויים מנירוסטה איכותית והם חזקים ועמידים. זהו סוג התושבת הנפוץ ביותר בשימוש בטיפול יישור שיניים ובדרך כלל הוא זול יותר מאשר סוגים אחרים של סוגרים, כגון סוגרים קרמיים או שקופים.

כיצד מיישמים את הטיפול בסוגריים מתכתיים?

הצמדת פלטות מתכת נקראת הדבקה והיא מבוצעת בדרך כלל על ידי אורתודנט. לפני תחילת תהליך ההדבקה, על האורתודנט לנקות ולייבש בקפידה את השיניים כדי להכין אותן לסוגריים.

לאחר מכן האורתודנט ייקח את התושבת ויישם אותה על המשטח הקדמי של כל שן עם דבק מיוחד. ידביק מסייע להבטיח שהתושבת תישאר מחוברת היטב לשן לאורך כל תהליך הטיפול.

לאחר מריחת הדבק, האורתודנט יניח בזהירות את התושבת על המשטח הקדמי של השן באמצעות כלי יד קטן הנקרא צבת אורתודונטית. יהיה חור קטן באמצע התושבת והאורתודנט ישתמש בצבת כדי להשחיל בזהירות חוט דק דרך החור ולאבטח אותו עם רצועה אלסטית קטנה.

טיפולי שיניים בטורקיה

 

האורתודנט יחזור על תהליך זה עבור כל שן שיש לטפל בה עד שכל הסוגריים יהיו במקומם. תהליך ההדבקה נמשך בדרך כלל 30-60 דקות.

לאחר הצמדת סוגרי המתכת לשיניים, האורתודנט יתאים את החוט לפי הצורך כדי להפעיל את מידת הלחץ הנכונה כדי להביא את השיניים למצב הרצוי. תהליך הטיפול האורתודונטי נמשך בדרך כלל מספר חודשים עד שנה, והסוגריים מוסרים כאשר השיניים מיושרות כראוי.

טיפול בפלטה לסוגר מתכת?

פלטות מתכת הן סוג של טיפול יישור שיניים המשמש ליישור השיניים ולשיפור מראה החיוך. הם מומלצים בדרך כלל לאנשים שיש להם שיניים לא מיושרות, עקומות או צפופות, או שיש להם נשיכה שאינה מיושרת כראוי (כגון נשיכת יתר).

פלטות תושבת מתכת משמשות בדרך כלל לטיפול במגוון מצבים אורתודונטיים, כולל:

  • שיניים עקומות
  • שיניים צפופות
  • רווחים בין השיניים
  • נשיכת יתר (כאשר השיניים העליונות חופפות את השיניים התחתונות)
  • תת-נשיכה (כאשר השיניים התחתונות חופפות את השיניים העליונות)
  • נשיכת צולב (כאשר השיניים העליונות והתחתונות אינן מתיישרות כראוי)

פלטות מתכת הן דרך יעילה ביותר ליישור השיניים ולשפר את מראה החיוך, והן מומלצות בדרך כלל לאנשים בכל הגילאים הסובלים מבעיות יישור שיניים שניתן לטפל בהן באמצעות פלטה. האורתודנט יעריך בקפידה את בריאות השיניים וההיסטוריה הרפואית של המטופל כדי לקבוע אם פלטות מתכת הן מהלך הטיפול הטוב ביותר לצרכיו.

עברו לדף: טיפולי שיניים בטורקיה.

מהם היתרונות של טיפול ברקטים מתכתיים?

ישנם מספר יתרונות לשימוש בסוגריים מתכתיים כטיפול בשיניים לא מיושרות, עקומות או צפופות. חלק מהיתרונות המרכזיים של טיפול מסוג זה כוללים;

פלטות תושבת מתכת הן חזקות ועמידות, והן מסוגלות לעמוד בכוחות המופעלים על השיניים במהלך הטיפול. זה הופך אותם לדרך אמינה ויעילה ליישור השיניים.

פלטות פלטה מתכת הן זולות יחסית, בהשוואה לסוגים אחרים של טיפולי יישור שיניים כגון פלטה שקופה או אינוויזליין.

קל לניקוי ולתחזוקה של פלטות מתכת, ואינן דורשות טיפול או תשומת לב מיוחדת.

אבחון פה ורדיולוגיה

המטופלים יכולים לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי כרגיל, וניתן לנקות בקלות את הסוגריים והחוטים בעזרת מברשת שיניים ומשחת שיניים.

עוד על: השתלת שיניים ביום אחד

פלטות מתכת נראים היטב, מה שהופך אותן לאופציה טובה עבור מטופלים שרוצים להשוויץ בטיפול האורתודונטי שלהם. אנשים רבים רואים בפלטה ממתכת סימן ל"גאוות הפלטה", וחלק מהמטופלים אפילו נהנים לקשט את הסוגריים שלהם ברצועות אלסטיות צבעוניות.

פלטות מתכת יעילות ביישור השיניים, והן יכולות לייצר שיפורים דרמטיים במראה החיוך. עם טיפול ותחזוקה נאותים, פלטות תושבת מתכת יכולות לעזור ליישר את השיניים ולשפר את הנשיכה, וכתוצאה מכך לחיוך בריא ומושך יותר.

בסך הכל, פלטות תושבת מתכת הן דרך אמינה, חסכונית ויעילה ליישור השיניים ולשפר את מראה החיוך. הם מהווים בחירה פופולרית לטיפול אורתודונטי, והם שימשו בהצלחה לטיפול במגוון רחב של מצבים יישור שיניים.

מעוניינים בטיפול שיניים? הזינו את הפרטים בטופס לטיפול שיניים

מוכנים לטיפול שיניים בטורקיה?

מלאו את הטופס וניצור קשר בהקדם.