מהו שתל זיגומה?

שתפו את המאמר

מהו שתל זיגומה?

מהו שתל זיגומה הוא סוג של שתל דנטלי המשמש לתמיכה בשיניים חלופיות במקרים בהם אין מספיק עצם לסת בריאה לתמוך בשתל מסורתי. שתלי זיגומה ארוכים וחזקים יותר מהשתלים המסורתיים, וממוקמים בעצם הזיגומטית, הנמצאת באזור הלחיים. מכיוון שהעצם הזיגומטית צפופה וחזקה, היא יכולה לספק עוגן בטוח לשתל, גם במקרים בהם יש אובדן עצם משמעותי בלסת.

כיצד מיישמים שתל זיגונה?

תהליך יישום שתל זיגומה כולל בדרך כלל מספר שלבים:

ייעוץ ראשוני:

השלב הראשון הוא קביעת פגישת ייעוץ עם רופא שיניים המציע טיפול השתלת זיגומה. במהלך פגישה זו, רופא השיניים יעריך את בריאות הפה שלך ויקבע אם אתה אדם מתאים להליך.

טיפולי שיניים בטורקיה

הדמיה דנטלית:

אם אין בעיות במבנה עצם השתלת הזיגומה שלך, השלב הבא הוא ליצור מודל תלת מימדי של עצם הלסת שלך ולצלם תמונות שיניים כגון צילומי רנטגן או סריקות CT. זה חיוני בתכנון של המנתח של הנחת השתלים.

תכנון הטיפול:

לאחר ביצוע הדמיה דנטלית, רופא השיניים יצור תוכנית טיפול המתארת את השלבים הכרוכים בהליך השתלת הזיגומה. תוכנית זו תכלול את מספר השתלים ומיקום השתלים, וכן את סוג השיניים החלופיות בהן יש להשתמש.

מיקום השתל:

השלב הבא הוא הנחת השתל בעצם הלחי. זה נעשה בדרך כלל באמצעות הרדמה מקומית כדי להקהות את האזור. השתל מונח בעצם הלחי ויכול לקחת בממוצע 6 חודשים להחלים ולהשתלב עם העצם.

טיפול מעקב:

לאחר השלמת הליך השתלת הזיגומה, חשוב לעקוב אחר הוראות רופא השיניים שלך לטיפול בשן ובשתל החדשים שלך. זה יעזור להבטיח שהם יישארו בריאים ופונקציונליים במשך שנים רבות.

עוד על: אבחון פה ורדיולגיה

על מי אפשר להשתמש בשתל הזיגומה?

שתלי זיגומה מומלצים בדרך כלל לאנשים שאיבדו שן אחת או יותר ואין להם עצם לסת בריאה מספיק כדי לתמוך בשתל מסורתי. זה עשוי להיות תוצאה של מחלת חניכיים מתקדמת, אובדן שיניים או גורמים אחרים. שתלי זיגומה שימושיים במיוחד במקרים בהם יש אובדן עצם משמעותי בלסת שכן הם מספקים עוגן חזק ומאובטח לשן החלופית.

מהם היתרונות של שתל זיגומה?

הם מציעים פתרון קבוע וקבוע להחלפת שיניים חסרות. בשיטת טיפול השתלת זיגומה, בניגוד לתותבות נשלפות הדורשות ניקוי מיוחד, שתלי זיגומה מחוברים לשן חלופית אחת המונחת באופן קבוע על עצם הלחי.

זה יכול לספק יציבות ותפקוד משופרים. מכיוון שהשן המקובעת מחוברת לשתל המקובעת היטב לעצם הלחי, יש פחות סיכוי שהיא תחליק או תזוז בפה. זה יכול לשפר את היכולת שלך ללעוס, לדבר ולחייך בביטחון.

מערכת השתלת הזיגומה יכולה לסייע בשימור עצם הלסת. כאשר חסרות שיניים טבעיות, עצם הלסת עשויה להתחיל להידרדר עם הזמן. על ידי הנחת שתל בעצם הלחי, שתל עצם הלחי יכול לסייע בשמירה על המבנה והחוזק של עצם הלסת, ולמנוע איבוד עצם נוסף.

במערכת השתלת זיגומה ניתן להגיע למראה טבעי. התותבת הקבועה המשמשת בשתל זיגומה תוכננה במיוחד כך שתתאים לצורה, לגודל ולצבע של השיניים הטבעיות שלך. וכך זה נראה ומרגיש כמו השן הראשית שלך.

מהו תהליך ההשתלה שלאחר זיגומה?

לאחר השלמת השתלת זיגומה, חשוב לעקוב אחר הוראות רופא השיניים שלך לטיפול בשן ובשתל החדשים שלך. זה יעזור להבטיח שהם יישארו בריאים ופונקציונליים במשך שנים רבות. הדברים שצריך לעשות לטיפול לאחר הטיפול הם כדלקמן;

צחצחו והשתמשו בחוט דנטלי באופן קבוע!

חשוב לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ולהשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום כדי להסיר חיידקים ורובד מהפה. זה יעזור לשמור על השיניים והשתלים נקיים ובריאים.

הימנעו ממזונות קשים ודביקים!

כדי להגן על השן והשתל החדשים שלך, הימנע מאכילת מזון קשה או דביק שעלול להזיק להם. דוגמאות למזונות שיש להימנע מהם כוללים ממתקים קשים, קרח ומסטיקים.

כיצד לנקות את השיניים לאחר הסרת שיני בינה

השתמש במי פה!

שימוש במי פה יכול לעזור להרוג חיידקים ולרענן את הנשימה. רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על מי פה מיוחד לשימוש לאחר השתלת הזיגומה שלך.

הימנע ממוצרי טבק!
עישון וצורות אחרות של שימוש בטבק עלולים להגביר את הסיכון לפתח בעיות כמו מחלות חניכיים וזיהומים בפה. כדי לעזור לשמור על בריאות השיניים והשתלים שלך, עדיף להימנע לחלוטין ממוצרי טבק.

עוד על: מהי השתלת טיפול שיניים?

אל תדלג על צחצוח השיניים שלך!
חשוב ללכת לפגישות מעקב עם רופא השיניים לאחר השתלת הזיגומה. פגישות אלו מאפשרות לרופא השיניים שלך לעקוב אחר בריאות השיניים והשתלים ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות.

היה עדין בעת צחצוח שיניים וחוט דנטלי!
היה עדין בעת צחצוח השיניים והשתלים שלך באמצעות חוט דנטלי כדי להימנע מפגיעה בהם.

מלאו את הטופס לטיפול שיניים: טיפול שיניים בטורקיה

מוכנים לטיפול שיניים בטורקיה?

מלאו את הטופס וניצור קשר בהקדם.