טומוגרפיה ממוחשבת על נפח שיניים

שתפו את המאמר

טומוגרפיה ממוחשבת על נפח שיניים

טומוגרפיה ממוחשבת על בנפח שיניים (CT) היא סוג של בדיקת הדמיה המשתמשת בקרני רנטגן ליצירת תמונות תלת מימד מפורטות של השיניים והסביבה בפה. שימושים כאלה ב-CT משמשים בבדיקות שיניים כדי לסייע לרופאי שיניים בתכנון עבודות כגון השתלות שיניים או ניתוחים של הלסת.

התמונות המופקות על ידי דנטל CT הן מפורטות ביותר ומוצגות באופן המסייע לרופאי שיניים לאבחן ולטפל במדויק במגוון רחב של דרכי שיניים.

אבחון וטיפול

נפח שיניים כפי שציינתי קודם, CT שיניים משמש לעתים קרובות כדי לסייע לרופאי שיניים לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים דנטליים. התמונות המפורטות המופקות מהסריקה יכולות לעזור לרופאי שיניים לזהות בעיות כמו עששת, זיהום וחריגות בעצם הלסת.

מהו שתל זיגומה

תמונות אלו יכולות לשמש גם לתכנון והנחיית טיפול, כגון הנחת שתלים דנטליים או ביצוע פרוצדורות כירורגיות על עצם הלסת. במקרים מסוימים, ניתן להשתמש ב-CT דנטלי בשילוב עם בדיקות הדמיה אחרות, כגון צילומי רנטגן מסורתיים, כדי לספק תמונה מלאה יותר של השיניים והמבנים שמסביב.

מהם השימושים הנפוצים בהליך?

קונוס שיניים קרן CT משמש בדרך כלל לתכנון טיפול של

לספר לרופא שלך על מחלות אחרונות או מצבים רפואיים אחרים.

נושאים. זה שימושי גם למקרים מורכבים יותר הכוללים:

  • תכנון כירורגי לשיניים מושפעות.
  • אבחון הפרעת מפרק טמפורומנדיבולרי (TMJ).
  • מיקום מדויק של שתלים דנטליים.
  • הערכה של הלסת, הסינוסים, תעלות העצבים וחלל האף.
  • איתור, מדידה וטיפול בגידולי לסת.
  • קביעת מבנה העצם וכיוון השן.
  • איתור מקור הכאב או הפתולוגיה.
  • ניתוח צפלומטרי.
  • ניתוח אחרון.

איך עלי להתכונן?

בדיקת CT קרן קונוס אינה דורשת הכנה מיוחדת.

לפני הבדיקה, צריך להסיר כל דבר שעלול להפריע להדמיה, לרבות חפצי מתכת, כגון תכשיטים, משקפי ראייה, סיכות ראש ומכשירי שמיעה. למרות שייתכן שיהיה צורך להסיר עבודות שיניים נשלפות, רצוי להביא אותן לבדיקה, שכן ייתכן שרופא השיניים או מנתח הפה שלך יצטרכו לבדוק גם את אלו.

עוד על: השתלת תותבות עליונות

נשים צריכות תמיד ליידע את רופא השיניים או מנתח הפה שלהן אם ישנה אפשרות שהן בהריון. 

איך נראה הציוד?

סורקי CT קרן קונוס הם מכונות בצורת ריבוע הכוללות כיסא זקוף לישיבה או שולחן הניתן להזזה כדי שהמטופלים יוכלו לשכב במהלך הבדיקה. לסורקים הכוללים כיסא יש זרוע C מסתובבת, מגבר תמונה לרנטגן המכיל מקור וגלאי רנטגן. מכשירי CT קרן קונוס עם שולחן כוללות גב מסתובב.

טיפולי שיניים בטורקיה

איך עובד ההליך?

במהלך בדיקת CT קרן קונוס, זרוע ה-C או השער מסתובב סביב הראש בסיבוב שלם של 360 מעלות תוך לכידת תמונות מרובות מזוויות שונות המשוחזרות ליצירת תמונה תלת מימדית אחת.

מקור הרנטגן והגלאי מותקנים בצדדים מנוגדים של זרוע ה-C המסתובבת או השער ומסתובבים ביחד. בסיבוב בודד, הגלאי יכול ליצור בכל מקום בין 150 ל-200 תמונות דו-ממדיות (2-D) ברזולוציה גבוהה, אשר לאחר מכן משולבות דיגיטלית ליצירת תמונה תלת-ממדית שיכולה לספק לרופא השיניים או למנתח הפה שלך מידע רב ערך על בריאות הפה והפנים שלך.

כיצד מתבצע ההליך?
צריך לשבת בכיסא הבחינה או לשכב על שולחן הבחינה, בהתאם לסוג סורק ה-CT קרן קונוס שבו נעשה שימוש. רופא השיניים או מנתח הפה שלך ימקמו אותך כך שאזור העניין מרוכז בקורה. חובה להישאר בשקט בזמן שמקור הקרני רנטגן והגלאי מסתובבים סביבך לסיבוב של 360 מעלות או פחות.

זה יכול לקחת בדרך כלל בין 20 ל-40 שניות עבור נפח שלם, הנקרא גם צילום רנטגן של פה מלא, שבו כל הפה ומבני השיניים מצולמים, ופחות מ-10 שניות עבור סריקה אזורית המתמקדת באזור ספציפי של המקסילה או הלסת התחתונה.

מלאו את הטופס: טופס לטיפול שיניים בטורקיה.

 

מוכנים לטיפול שיניים בטורקיה?

מלאו את הטופס וניצור קשר בהקדם.