מה זה אומר מיני שתלים?

שתפו את המאמר

מה זה אומר מיני שתלים?

מיני-שתלים הם סוג של שתל דנטלי המשמש לתמיכה בתותבות שבהן השתלים הקונבנציונליים עשויים שלא להתאים. מיני-שתלים הם בקוטר קטן יותר מהשתלים הרגילים ויש למקם אותם בעצם הלסת בטכניקה כירורגית זעיר פולשנית. בדרך כלל יש להשתמש בו כדי לתמוך בתותבות נשלפות. עם זאת, ניתן להשתמש בו גם לתמיכה בגשרים קבועים או כתרים בודדים.

כיצד מיישמים מיני שתל?

מהו דימום חניכיים

מיני שתלים דנטליים מיושמים בדומה להשתלות שיניים קונבנציונליות. התהליך כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

  • רופא השיניים קהה את האזור סביב השיניים כדי להבטיח שהמטופל מרגיש בנוח במהלך ההליך.
  • רופא השיניים יעשה חתך קטן ברקמת החניכיים ויכניס בזהירות את המיני-שתל לתוך עצם הלסת.
  • להמתין לפחות חודש אחד ומקסימום 3 חודשים עד שהשתל יחלים וישתלב עם עצם הלסת.
  • לאחר שילוב השתל במלואו עם עצם הלסת, רופא השיניים יצמיד לשתל תמיכה שתחזיק את התותבת במקומה.
  • השן התותבת, שיכולה להיות כתר, גשר או תותבת, תהיה מחוברת לאביוץ.

עוד על: כירורגיית פה ולסת

בסך הכל, תהליך הנחת השתלת המיני הוא בדרך כלל מהיר וללא כאבים יחסית, והוא עשוי להיות אופציה טובה עבור אנשים המחפשים אלטרנטיבה נוחה יותר ופולשנית זעיר להשתלות שיניים מסורתיות.

מיני שתלים

למי ניתן להחיל מיני שתלים?

מיני שתלי שיניים יכולים להיות מיושמים לכל מי שאיבד שן אחת או יותר ומחפש דרך להחליף אותן. זה יכול לשמש גם לתמיכה במגוון רחב של תותבות, כולל מיני שתלים, כתרים, גשרים ותותבות.

עם זאת, לא כולם מועמדים טובים למיני שתלים. כדי להיות מועמד טוב לסוג זה של שתל, אדם חייב להיות בעל מספיק עצמות לסת בריאות כדי לתמוך בשתל. אם עצם הלסת התדרדרה יותר מדי, ייתכן שהאדם לא יוכל לבצע שתל מיני. במקרים כאלה, על האדם לעבור הליך השתלת עצם ליצירת עצם הלסת לפני ביצוע מיני-שתל.

בנוסף, מיני שתלים אינם מומלצים לאנשים שאינם מועמדים טובים להשתלת שיניים מסורתית, כגון אלו עם מצבים רפואיים מסוימים או כאלו עם מערכת חיסון מוחלשת. חשוב לכל מי ששוקל מיני שתלים להתייעץ עם רופא שיניים כדי לקבוע אם סוג זה של שתל מתאים לו.

הזינו את הפרטים שלכם ב-טופס לטיפול שיניים בטורקיה

מהם היתרונות של שתלים?

למיני השתלות שיניים מספר יתרונות על פני השתלות שיניים קונבנציונליות. כמה מהיתרונות העיקריים של מיני שתלים הם:

שתלי מיני הם קטנים יותר ופחות פולשניים מאשר שתלים דנטליים מסורתיים, כלומר הליך ההחדרה הוא בדרך כלל מהיר יותר ופחות כואב. ניתן למקם מיני שתלים באזורים שבהם אין מספיק עצם לסת בריאה כדי לתמוך בשתל מסורתי, כך שהם יכולים להיות אופציה טובה עבור אנשים שאיבדו צפיפות עצם משמעותית בלסתותיהם.

ניתן להכניס שתלים מיד לאחר עקירת שיניים, אשר יכולים לסייע בשמירה על שלמות עצם הלסת ולהפחית את הצורך באנשים העוברים הליכי השתלת עצם. שתלי מיני הם בדרך כלל סבירים יותר מאשר שתלים דנטליים רגילים.

בסך הכל, הטיפול שיניים אופציה טובה עבור אנשים המחפשים דרך מינימלית פולשנית וחסכונית להחליף שיניים חסרות.

מהי השתלת טיפול שיניים

מהו התהליך שלאחר הטיפול?

לאחר הנחת המיני שתלים, המטופל יצטרך לאפשר לשתלים להחלים ולהשתלב עם עצם הלסת. תהליך זה אורך בדרך כלל מספר שבועות או חודשים.

במהלך תקופה זו, המטופל יצטרך לעקוב אחר ההנחיות שנתן רופא השיניים כדי להבטיח שהשתלים ירפאו כראוי. זה עשוי לכלול הימנעות ממזונות ופעילויות מסוימים ותרגול היגיינת פה טובה.

לאחר שילוב מלא של שתלי המיני עם עצם הלסת, רופא השיניים יצמיד לשתל תמיכה שתחזיק את השן החלופית במקומה. לאחר מכן תוצמד השן החלופית, שיכולה להיות כתר, גשר או תותבת.

לאחר ביצוע הטיפולים והתקנת התותבת, המטופל יצטרך לשמור על היגיינת הפה ולבצע בדיקות שוטפות אצל רופא השיניים כדי לוודא שהשתלים פועלים כראוי. זה יעזור להבטיח שהטיפול יחזיק שנים רבות.

עברו לדף הבית: טיפולי שיניים בטורקיה

מוכנים לטיפול שיניים בטורקיה?

מלאו את הטופס וניצור קשר בהקדם.