כיצד לנקות את השיניים לאחר הסרת שיני בינה?

שתפו את המאמר

כיצד לנקות את השיניים לאחר הסרת שיני בינה?

אז כיצד לנקות את השיניים? הסרת שיני הבינה שלך על ידי רופא שיניים או מנתח פה דורשת טיפול יסודי לאחר הניתוח כדי להבטיח החלמה מלאה ומהירה. אם לא תנקה את השיניים והפה כראוי, המצב עלול להסתיים בזיהום או דלקת כואבת המכונה "שקע יבש" (דלקת מכתשית). שקע יבש מתרחש בכ-20% מהעקירות של שיני בינה תחתונות, כך שתרצה לוודא שאתה נוקט באמצעי זהירות נוספים לאחר הניתוח.

תצטרך לטפל בפה שלך לפחות שבוע לאחר הסרת שיני הבינה שלך באמצעות כמה תהליכים פשוטים שאינם דורשים הרבה זמן או מאמץ.

ניקוי השיניים שלך

לאחר הניתוח, הרופא שלך יארוז את הפה שלך עם גזה מעל מקום הניתוח. אתה יכול בדרך כלל להחליף אותם לאחר שעה בערך, אם אתה צריך. אם אתה ממשיך לדמם, החלף את חבילות הגזה שלך כל 30-45 דקות והפעל לחץ עדין.

אין לדמם יותר מכמה שעות לאחר הניתוח. אם הדימום נמשך הרבה יותר מזה, פנה לרופא או למנתח שיניים.

זה נורמלי לראות מעט דם זולג מהמקום במשך 24-48 שעות לאחר הניתוח. נזילת זו צריכה להיות בעיקר רוק עם רק כמה עקבות של דם. אם אתה רואה הרבה יותר מזה, זהו דימום מוגזם וכדאי להתקשר לרופא.

טיפולי שיניים בטורקיה

 

הימנע מצחצוח שיניים ביום הראשון לאחר הניתוח. אין לצחצח שיניים, לירוק או לשטוף עם מי פה ביום הראשון לאחר הניתוח. זה יכול לשבש את תהליך הריפוי ולהוביל למצבים כמו שקע יבש או זיהום.

24 השעות הראשונות לאחר הניתוח חשובות מאוד לתהליך הריפוי. צחצוח שיניים או אמצעי ניקוי אחרים עלולים להפריע לתפרים או להפריע לקרישת הדם, מה שעלול להאריך את הריפוי או לגרום לזיהום.

הימנע מצחצוח מקום הניתוח למשך 3 ימים. הימנע מצחצוח האזור שבו הסרת שיני בינה במשך שלושה ימים לאחר הניתוח. במקום זאת, אתה יכול לשטוף את הפה שלך עם ½ כוס מים חמים וקורט מלח החל מיום לאחר הניתוח.

אין לירוק את שטיפת המלוחים החוצה. במקום זאת, הטה בעדינות את ראשך מצד לצד כדי לאפשר למים לשטוף את האזור, ולאחר מכן הטה את ראשך הצידה כדי לאפשר לו להתנקז.

צחצחו את השיניים האחרות לאט ובזהירות רבה.

ביום הניתוח, המשך לצחצח שיניים בעדינות רבה. הקפד להימנע מאתר הניתוח כדי שלא תגרה אותו או תשבש את קרישי הדם המגנים על מקום הניתוח.

השתמש במברשת שיניים עם זיפים רכה וצחצח בעדינות ובאטיות את השיניים בתנועות מעגליות קטנות.

אין לירוק משחת שיניים בימים הראשונים לאחר הניתוח. יריקה עלולה להפריע לקריש הדם שצריך להיווצר מעל החניכיים הפצועות.

במקום זאת, השתמשו בשטיפת מי מלח או במי פה חיטוי כדי לשטוף בעדינות את הפה, ולאחר מכן אפשרו לשטיפה להתנקז על ידי הטיית ראשכם הצידה.

כיצד לנקות את השיניים?

חזור לשגרת הצחצוח והשימוש בחוט דנטלי ביום השלישי לאחר הניתוח. לאחר שהגעת ליום השלישי שלאחר הניתוח, תוכל לחדש את שגרת הצחצוח והשימוש בחוט דנטלי הקבועים שלך. המשך להיות עדין עם מקום הניתוח שלך כדי שלא תגרה אותו.

עוד על: רדיולוגיה דנטלית בטורקיה

בעת צחצוח שיניים, זכרו לצחצח גם את הלשון על מנת להסיר חלקיקי מזון וחיידקים, שעלולים לחדור לחניכיים הפצועות ולגרום לזיהום.

שימו לב לזיהום. אם תמלא אחר הוראת הרופא שלך ותשמור על הפה והשיניים שלך נקיים, זה ימזער את הסיכון לזיהום. עם זאת, חשוב לחפש את סימני הזיהום וליצור קשר עם הרופא שלך אם אתה רואה אחד מהם כדי למנוע סיבוכים לאחר הניתוח.

רדיולוגיה דנטלית בטורקיה

פנה לרופא מיד אם אתה נתקל בבעיות בליעה או נשימה, יש לך חום, רואה מוגלה ליד מקום הניתוח או באף שלך, או אם יש לך נפיחות שמחמירה.

ניקוי הפה שלך

שטפו את הפה במי מלח. ביום שלאחר הניתוח, התחל להשתמש בתמיסה פשוטה של מי מלח כדי לשמור על ניקיון השיניים והפה שלך בין הצחצוח. זה לא רק יעזור לשמור על הפה שלך נקי, אלא גם יעזור להפחית את הדלקת.

הכינו תמיסת מלח על ידי המסת 1/2 כפית מלח בכוס 8 אונקיות של מים חמימים.

סחף בעדינות סביב פת של תמיסת מלח למשך 30 שניות. אל תירוק את זה החוצה: הטה את הראש הצידה ואפשר למים להתנקז. זה ימנע הפרעה לשקע השיניים הריק.
יש לשטוף עם מי המלח לאחר כל ארוחה כדי לעזור לנקות את הפסולת בפה.

אתה יכול גם להשתמש במי פה כדי לשטוף את הפה אם הוא אינו מכיל אלכוהול, מה שעלול לגרות את אתר הניתוח שלך.

השתמש במשטף כדי לשטוף את הפה. הרופא שלך עשוי לספק לך מכשיר השקיה, או מזרק פלסטיק קטן, כדי לשטוף את הפה. השתמש בזה לאחר הארוחות ולפני השינה אם הרופא שלך מייעץ לטיפול זה.

הרופא שלך עשוי לרשום את ההשקיה רק באתרי החילוץ התחתונים. הקפד לעקוב אחר ההוראות שלו.

אתה יכול להשתמש בתמיסת המלח הפשוטה כדי למלא את ההשקיה.

מלאו את הטופס לטיפול שיניים: טופס לטיפול שיניים בטורקיה

מוכנים לטיפול שיניים בטורקיה?

מלאו את הטופס וניצור קשר בהקדם.