כיצד לחזק שיניים וחניכיים?

שתפו את המאמר

כיצד לחזק שיניים וחניכיים?

אז כיצד לחזק שיניים וחניכיים? מחקרים מראים שהשיניים והחניכיים שלך ממלאות שתיהן תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות הכללית של הגוף שלך. טיפול בשיניים ובחניכיים יכול להיות קשה, במיוחד אם אינך בטוח לגבי הדרך הטובה ביותר לשמור עליהם חזקות.

השיניים והחניכיים שלך מורכבות מרקמות גוף שונות, שכולן חייבות להיות מוזנות ולהגן על מנת להבטיח בריאות מיטבית. מומחים מסכימים שחשוב לשמור על טיפול בשיניים ובחניכיים בכל שלבי החיים, מהתקופה שלפני הלידה ועד לבגרות.

ניקוי השיניים והחניכיים

בחרי את מברשת השיניים הנכונה. בחירת מברשת שיניים מחנות יכולה להיות מכריעה; מגוון המאפיינים המיוחדים, שלא לדבר על הצבעים, מספיק כדי להשאיר אותך מגרד בראשך במעבר טיפולי השיניים.

 

האם שיננית פוגעת בשיניים

 

בחירת מברשת המתאימה לך חשובה יותר מקניית המברשת היקרה ביותר עם הכי הרבה תכונות.

דברים שצריך לחפש במברשת שיניים כוללים:

גודל מתאים.

מברשות שיניים גדולות יותר יכולות להיות קשות יותר לתמרון בפה. רוב המבוגרים זוכים לשירות טוב על ידי מברשת שיניים שרוחבה כחצי סנטימטר וגובהה.
חוזק הזיפים הנכון. זיפים מסווגים בדרך כלל כ"רך", "בינוני" או "קשה/חזק". רוב האנשים מסתדרים היטב עם מברשת בעלת זיפים רכים, בעלת הגמישות לנקות ליד חניכיים מבלי לגרום לדימום עודף.

אישור.

סביר להניח שמברשת ללא אישור כזה בסדר לשימוש, אבל היא יכולה לתת לך שקט נפשי נוסף בידיעה שהבחירה שלך אושרה על ידי סוכנות מכובדת לבריאות שיניים.

ידני או חשמלי? אין תשובה נכונה בבחירה בין מברשת שיניים ידנית לחשמלית. כל עוד משתמשים באחד מהם באופן קבוע, כנראה שיהיו לך שיניים בריאות. אם בכל זאת בחרת ללכת לחשמל, להקפיד למצוא מברשת חשמלית שמתנדנדת, אשר יעילה יותר בהסרת רובד.

צחצחו שיניים כראוי, לפחות פעמיים ביום, כדי לשמור על כוחן. צחצוח שיניים באופן קבוע מונע עששת ועששת, ומבטיח את החוזק והפונקציונליות של השיניים.

עם טיפול נאות, השיניים והחניכיים שלך יכולים להישאר בריאים לאורך כל חייך. ככל שהשיניים והחניכיים שלך בריאים יותר, כך יש לך פחות סיכון לעששת ומחלות חניכיים. לצחצח לאחר ארוחות כשאפשר.

יש להניח את מברשת השיניים שלך כנגד השיניים בזווית של 45 מעלות לקו החניכיים, ולהזיז אותה על משטח השן בתנועה מעגלית ומטה.

אל תפעילו יותר מדי כוח או לחץ בעת הצחצוח. אפשר לקצות הזיפים להגיע בין השיניים.

לכסות את כל המשטחים הפנימיים, החיצוניים והלעיסה של כל השיניים שלך, ולוודא שהחריצים מנוקים היטב.

עוד על: כיצד לאכול לאחר הסרת שיני בינה?

להקפיד במיוחד לנקות את החלק הפנימי של השיניים הקדמיות התחתונות ואת המשטחים החיצוניים של השיניים האחוריות העליונות, שכן אלו הם המשטחים הנוטים לאסוף הכי הרבה אבנית.
צחצח שיניים במשך שתיים עד שלוש דקות. לאחר שנסיים, שטפו את הפה עם מים או מי פה.

הקפידו להשתמש בחוט דנטלי מדי יום.

שימוש בחוט דנטלי בקביעות (בדרך כלל בערך פעם ביום) וביסודיות היא דרך מצוינת להבטיח שהשיניים שלך יישארו נקיות מחורים וריקבון. אפשר לבחור חוט ניילון (או מולטיפילמנט) או חוט PTFE (מונופילמנט). למרות ש-PTFE מעט יקר יותר, כל חוט דנטלי אמור להסיר ביעילות רובד ופסולת.

  • לקפף אותו בצורה מתוחה סביב האצבעות האמצעיות של כל יד, תוך שמירה על קטע של אינץ' אחד פתוח לשימוש בחוט דנטלי.
  • להשתמש בחוט דנטלי תחילה את השיניים העליונות, ולאחר מכן את השיניים התחתונות.
  • להחזיק את החוט בחוט חזק בין האגודל והאצבע ולהניח אותו בעדינות בין השיניים בתנועת שפשוף-החלקה.
  • לעולם אל תשתמש בכוח, מכיוון שהוא עלול לפגוע ברקמת החניכיים.
  • ברגע שהוא מגיע לקו החניכיים שלך, צור צורת "C" סביב שן בודדת ולאחר מכן להפעיל אותה ברווח שבין השן לחניכיים.
  • שפשפו חוט דנטלי על הצד של השן, הזיזו אותה בתנועה למעלה ולמטה, ולהרחיק מהחניכיים.
  • להמשיך להשתמש בקטע טרי של חוט דנטלי בזמן שעוברים משן לשן.

יצירת הרגלים בריאים לטיפול בחלל הפה

שמרו על הרגלי תזונה טובים כדי להגן על השיניים והחניכיים. הקפידו לאכול מגוון של מזונות בריאים, תוך הגבלה של מזונות עמילניים או עשירים בסוכר. מזון עמילני וסוכר מגביר את חומצת הפה ויכול בסופו של דבר להזיק לשיניים שלך.

להגביל את צריכת הג'אנק פוד/סודה או כל מזון ממותק ודביק. מזונות אלו נדבקים לשיניים והופכים לחומצה על ידי החיידקים החיים בפה. חיידקים, חומצה, שאריות מזון ורוק מתחברים ויוצרים רובד, שפועל כבסיס להיווצרות אבנית על ידי היצמדות לשיניים.

חומצות גם ממיסות את מבנה האמייל, ויוצרות חורים בשיניים.

  • אכלו יותר פירות וירקות, ואפשרויות בריאות יותר כמו לחם חום, חיטה מלאה או רב דגנים.
  • שתיית כוס חלב היא מקור מצוין לסידן, שהוא קריטי בשמירה על צפיפות שיניים טובה.
  • למרות שוויטמין D נקשר לסיוע בהפחתת עששת, זה עדיין לא הוכח באופן סופי. חשוב לא להסתמך על תוספי ויטמינים אך ורק לשמירה על בריאות השיניים.

שתו כמות מספקת של מים. אפשר "לשטוף" את האוכל שלך לאחר האכילה על ידי זרימת מים מרעננים. בנוסף ליתרונות הבריאותיים הרבים האחרים של מים, הם יכולים לעזור למנוע מהשיניים שלך לפתח פלאק.

להימנע ממוצרי טבק

שימוש בסיגריות ומוצרי טבק אחרים עלול להזיק מאוד לחניכיים. אנשים שמעשנים נוטים הרבה יותר לפתח מחלת חניכיים. עלולים לגלות שהרגל העישון שלך נותן לך מספר בעיות חניכיים, מחניכיים רגישות שמדממות ועד פצעים כואבים.

לטפל במהירות בצרבת והפרעות אכילה. צרבת חמורה עלולה לגרום לחומצות קיבה להגיע לפה.

עברו לדף הבית: טיפולי שיניים בטורקיה.

מוכנים לטיפול שיניים בטורקיה?

מלאו את הטופס וניצור קשר בהקדם.