כיצד לאכול לאחר הסרת שיני בינה?

שתפו את המאמר

כיצד לאכול לאחר הסרת שיני בינה?

אז כיצד לאכול לאחר הסרת שיני בינה? לאחר הוצאת שיני הבינה, ייתכן שהניתוח הסתיים, אך עדיין לא סיימת. יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון לגבי האוכל שלאחר הניתוח וטיפול הפה שיעזרו להאיץ את תהליך הריפוי – כמו לאכול רק מזון רך ולשטוף את הפה באופן קבוע. אכילה לאחר הניתוח יכולה להיות קשה, אבל יש כמה דברים פשוטים שאתה יכול לעשות כדי להקל.

לאכול את המזונות הנכונים

לתכנן מראש. צאו לקניות והצטיידו במזונות רכים וקלים ללעיסה לפני הניתוח. באופן אידיאלי, להפוך אותם לשתיה כמו יוגורט ומרקים שאין להם נתחים גדולים. לזכור, השיניים האחוריות שלך עלולות לכאוב ולא רוצים ללעוס הרבה עם הטוחנות שלך בימים הראשונים ועד שבוע.

 

טיפולי שיניים בטורקיה

 

לקנות מזון כמו מרק, יוגורט, גלידה, רסק תפוחים, ג'לו ופירה.
אל תקנו שום דבר שעלול להשאיר שאריות מזון בפה שלכם כמו עוגיות, אגוזים, אורז או פסטה.
שתו מים ומיץ, אך הימנעו ממשקאות כמו סודה ואלכוהול.

להתחיל עם מאכלים רכים בטמפרטורת החדר

לאכול טמפרטורת החדר, מזון רך מאוד ביום הראשון לאחר הניתוח. לנסות מרק מקורר, יוגורט או פודינג. גם רסק תפוחים יכול להיות טוב, רק תוודא שאין נתחי תפוח גדולים.

לנסות להרתיח ירקות כגון גזר, ברוקולי, תפוחי אדמה, בצל ופלפלים ולאחר מכן לרסק את כולם יחד. מוסיפים מעט ציר ירקות ליצירת מרק. הניחו לו להתקרר לפני שאתם אוכלים אותו.
אפשר לצפות שלא אפשר לפתוח את הפה לרווחה זמן קצר לאחר הניתוח, כך שכפות גדולות עלולות לגרום לבעיות. הקפידו על כפיות בגודל המתאים לכם.

המשיכו לאכול מזון רך בשלושת הימים הראשונים לערך.

חשוב לשמור על תזונה רכה בלבד בשלושת הימים הראשונים לאחר הניתוח. הפה שלך צריך זמן להחלים, אז צריך לעזור לתהליך זה על ידי הימנעות ממזונות הדורשים לעיסה. לאחר הימים הראשונים, סביר להניח שתהיו מוכנים למאכלים הדורשים לעיסה קטנה ולא חייבים להיות בטמפרטורת החדר, כמו גלידה.

יתרון באכילת מזון קר הוא שזה יכול לעזור להקהות את הפה, ולגרום לך לא להרגיש כאב לזמן קצר. הטמפרטורות הקרירות יכולות גם להרגיע את הפה לאחר הניתוח.

להימנע ממזונות קשים ופריכים, כמו שבבי תירס, וכן מכל דבר חריף שעלול לגרות את החניכיים.

מתחילים בביסים קטנים. צריך להיות מוכנים להתחיל ללעוס אוכל שוב, להתחיל עם ביס ממש קטן. עבדו עד לנשיכות בגודל רגיל. זה יכול לקחת זמן עד לחזור לאכול כרגיל, אבל זה ישתפר במהרה. לא צריך למהר לאכול אוכל רגיל שוב כי זה יכול לגרום לפצעים שלך להיפתח מחדש, מה שעלול להוביל לכאב ולדימום. אז צריך להתחיל את תהליך הריפוי מחדש.

רוב האנשים מתחילים לאכול שוב כרגיל לאחר חמישה עד שבעה ימים לאחר הניתוח.

לבצע את ההוראות של מנתח הפה שלך. לאחר כל סוג של ניתוח, חיוני לעקוב אחר עצת הרופא שלך. אבל עם ניתוח פה זה חשוב במיוחד כי לא יכול פשוט להשאיר את הפצע ללא נגיעה. צריך לאכול מזון במהלך תקופת ההחלמה.
לוודא שמקשיבים לכל מה שהרופא שלך אומר לך ולעקוב אחר הוראותיו.

הימנעות ממאכלים שעלולים להזיק

אל תשתמשו בקשיות. כששותים לאחר הניתוח שלך, לא להשתמש בקשית במשקה שלך. יניקה דרך קשית יכולה להסיר את הקריש שנוצר מעל הפצע בזמן שהוא מרפא. זה יכול לגרום לדימום עודף ולהגדיל את משך הזמן שלוקח לפצעים שלך להחלים.

במקום להשתמש בקשית, פשוט שתו כל נוזל כמו שאתם נוהגים לעשות מכוס. לנקוט משנה זהירות לא לשתות יותר מדי בבת אחת. לקחת לגימות קטנות.

להימנע משטיפת פה נמרצת. לאחר הניתוח, ייתכן שנרגיש צורך לשטוף את הפה – בדרך כלל כי יהיה לך יובש בפה או כי אפשר לטעום דם בפה, או כי מרגישים שיש לך מזון תקוע בחור בחניכיים. עם זאת, שטיפת הפה שלך יותר מדי או בכוח רב מדי עלולה לעקור את קריש הדם הדרוש לחניכיים ולעצם שלך להחלים, מה שמוביל למצב כואב הנקרא שקע יבש. כדי להימנע מכך, סחפו וירקו בעדינות ככל האפשר.

 

כמה עולה טיפול שורש

להקפיד למלא אחר הוראות הרופא שלך לגבי שטיפת פה.

נסו לא ללעוס ישירות את הפצע. לאחר ששדרגתם ממזון נוזלי למזון מוצק למחצה, תצטרכו להיות מודעים ללעיסה שלכם. הימנעו מלנגוס באוכל מעל הפצע במקום בו היו שיני הבינה שלך. לנסות ללעוס את המזונות שלך קרוב יותר לקדמת הפה שלך אם אפשר.

ללעוס לאט ובעדינות מהרגיל כדי להיות זהירים במיוחד לגבי המקום שבו האוכל נוחת בפה בזמן שלועסים ולא מפעילים לחץ על אזורים נפוחים.

הימנעו מעישון. עישון יכול להיות מסוכן מאוד לאנשים שעברו זה עתה ניתוח פה, במיוחד עקירה כמו הסרת שיני בינה. עישון מעביר כל מיני חומרים כימיים בתוך הפה שלך ויפגע בתהליך הריפוי שלך. זה גם מגביר מאוד את הסיכון לזיהום.

אם חייבים לעשן, להמתין לפחות 48 שעות לאחר הניתוח ולאחר מכן להקפיד לשטוף את הפה לאחר כל סיגריה.

לחכות עד שנרגיש מוכנים לאכול משהו. מיד לאחר הניתוח כנראה שלא מחשק לאכול. לא צריך להכניס משהו לפה שלך עד שנהיה מוכנים לחלוטין כדי שלפצעים שלך יהיה קצת זמן להחלים קודם.

חומר ההרדמה יכול לדכא את התיאבון שלך לכמה שעות. גם אם הניתוח שלך הוא בבוקר, עלולים לא לאכול כל היום. לא לפחד לא לאכול במשך יום אחד – הגוף שלך יגיד לך מתי הוא מוכן לאכילה.
לוודא שנשארים לשתות כמות נאותה של מים.

ביום השני אמור להחזיר לך קצת מהרעב הרגיל שלך. אבל גם אם לא רעבים, צריך לפחות לאכול משהו קטן מהיום השני ואילך.

לצחצח שיניים. ולהימנע מצחצוח שיניים ביום הניתוח, אך לחזור לצחצוח מהיום השני ואילך. לצחצח בעדינות, במיוחד סביב אזורי הניתוח. ולהיזהר שלא לגרד את הפצע.

צחצוח יעזור לשמור על הפה שלך נקי ויסייע בתהליך הריפוי, גם אם זה קצת לא נוח.

עברו לדף הבית: טיפולי שיניים בטורקיה.

מוכנים לטיפול שיניים בטורקיה?

מלאו את הטופס וניצור קשר בהקדם.